Načo nám je vzdelanie

Aby sme boli slobodní. Slobodní v rozhodovaní o svojom živote, kým chceme byť, čím chceme byť. Vzdelanosť nie je len pojem spojený so získaním akademického titulu. Vzdelaní máme byť v tom, čo nás baví, čomu sa chceme venovať, čím sa chceme živiť. Človek dobrý vo svojom odbore je nezávislý. Nemá sa čoho báť. Je si istý sám sebou. Svojimi vedomosťami a zručnosťami. Nevnáša do vzťahov závisť. Vie spolupracovať. Je prajný. Úspechy iných ho motivujú.

Učme deti neporovnávať sa. Neporovnávajme ich ani my. Nie je dôležité, od koho je dieťa lepšie či horšie. Dôležité je, že je samo sebou. Dôležité je jeho úsilie, jeho snaha, aby bolo tým, čím chce byť. Podporujme ho na jeho ceste za nezávislosťou. Dovoľme mu mať veľké sny i keď nám sa zdajú nedosiahnuteľné. Buďme trpezliví. Pomáhajme mu byť dobrým. Nechajme ho samého stať sa najlepším. Učme ho hrdosti na to, čo dokázalo, prekonalo, zvládlo. Učme ho odvahe a pokore pred novými výzvami. Učme sa spolu s ním byť slobodní.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

CAPTCHA *

Najpopulárnejšie články za posledný mesiac:
Najnovšie články:
  • Dobré vzťahy sú viac, ako dobré vysvedčenie

    Horúci záver školského roka je tak, ako jeho celý priebeh, vyčerpávajúci. Zásadné je, aby sa deti v škole cítili spokojne a bezpečne. Unavení učitelia tiež. Láskavý prístup s pevnými pravidlami dá deťom pocit istoty a dospelých ochráni pred vlastným hnevom. Čítať ďalej …

  • Čas detstva a rodičovstva

    Koľko času má detstvo? Presne toľko, koľko času majú dospelí na to, aby im stihli pripraviť plný batôžtek detstva, z ktorého budú môcť čerpať v dospelosti. Nesmie byť deťom ťažký, ale určitú váhu by mať mal, aby vedeli, že ho Čítať ďalej …

  • Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník

    Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník. S láskou pestuje svoje dietky rastlinky, stará sa o ne, záleží mu na každej jednej. Vytvára im špecifické podmienky podľa jednotlivých potrieb a nárokov. Chystá im pôdu s dostatkom živín, aby z nej mohli Čítať ďalej …

  • Láska, dôvera a rešpekt

    Inklúzia je proces, nie stav. Vyskytuje sa v prostrediach s dobre nastavenými vzťahmi. Tie si tvoríme sami. Od nás sa ich naučia tvoriť naše deti. Hovorí sa tomu zrkadlenie. Skutočná zmena školy tkvie vo vzťahoch, nie v učebných osnovách. Bezpečné Čítať ďalej …

  • Vzdelávacie štandardy zo slovenčiny a matematiky pre prvý stupeň ZŠ

    Zaujíma vás, čo by vaše dieťa malo vedieť zo slovenčiny a matematiky v prvom, druhom, treťom a štvrtom ročníku základnej školy? Viete, čo sú vzdelávacie štandardy a prečo sú v platnosti doterajšie aj upravené? Aby mohli žiaci pokračovať vo vzdelávaní Čítať ďalej …