Zostať sami sebou

Je veľkou cťou byť učiteľomJe veľkým darom mať dobrého učiteľa.  Je prejavom múdrosti ctiť si učiteľov. 

Kto si to dnes uvedomuje?

Odpoveďou je stav školstva, spoločnosti, úroveň politiky, odmeňovanie učiteľov. Pomenovanie “učiteľ” naberá dehonestujúci charakter. Až taký, že novopredstavené vzdelávacie vízie zaň hľadajú náhradu. Sprievodca, kouč, facilitátor, … Iste, to všetko učiteľ je. Ale kým sprievodcom, koučom, či facilitátorom môže byť ktokoľvek v odbore vyškolený, učiteľ je povolaný svojím poslaním. Mal by byť.

Veľa dobrých učiteľov je vyhorených, frustrovaných z podmienok v akých žijú a pracujú. Cítia sa ako osamelí bežci na dlhé trate. Ale nájdu sa i nadšenci, ktorí majú dosť síl na to, aby sa nevzdávali a posúvajú vzdelávanie tam, kam patrí. Na jednu z prvých priečok nášho hodnotového systému. 

V učiteľskom povolaní považujeme za zvlášť dôležité zostať sami sebou. Nebáť sa prezentovať svoje názory. Učiť podľa svojich predstáv. Vieme, že  metódy a  formy nášho vzdelávacieho systému sú prakticky nepoužiteľné pre súčasnosť. Deti škola nebaví. Ale môže.

Vzdelávajme radi, vzdelávajme podľa seba. Tak, ako to cítime, čomu veríme. Vzdelávanie nie sú byrokratické úkony. Pracujeme s mysľami detí. Vedome, či nevedome ovplyvňujeme ich duševné i fyzické zdravie. Buďme tu pre ne. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

CAPTCHA *

Najpopulárnejšie články za posledný mesiac:
Najnovšie články:
  • Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník

    Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník. S láskou pestuje svoje dietky rastlinky, stará sa o ne, záleží mu na každej jednej. Vytvára im špecifické podmienky podľa jednotlivých potrieb a nárokov. Chystá im pôdu s dostatkom živín, aby z nej mohli Čítať ďalej …

  • Láska, dôvera a rešpekt

    Inklúzia je proces, nie stav. Vyskytuje sa v prostrediach s dobre nastavenými vzťahmi. Tie si tvoríme sami. Od nás sa ich naučia tvoriť naše deti. Hovorí sa tomu zrkadlenie. Skutočná zmena školy tkvie vo vzťahoch, nie v učebných osnovách. Bezpečné Čítať ďalej …

  • Vzdelávacie štandardy zo slovenčiny a matematiky pre prvý stupeň ZŠ

    Zaujíma vás, čo by vaše dieťa malo vedieť zo slovenčiny a matematiky v prvom, druhom, treťom a štvrtom ročníku základnej školy? Viete, čo sú vzdelávacie štandardy a prečo sú v platnosti doterajšie aj upravené? Aby mohli žiaci pokračovať vo vzdelávaní Čítať ďalej …

  • Patrí písané písmo do prvej triedy?

    Prečo prvákov neteší písanie Len málo prvákov sa učí písať s radosťou. Na začiatku majú veľké očakávania, sú zvedaví, no s narastajúcim počtom písmen ich písanie prestane baviť. Mnohé šesťročné deti na zvládnutie učenia sa písať písaným písmom ešte psychicky Čítať ďalej …

  • Užívajte si svoje rodičovstvo, nie školský polrok

    Ak chcete nechať deťom užívať si detstvo, urobíte to najlepšie tak, že si s nimi užijete rodičovstvo. Rodičovská výchova nemá výnimky. Čas ani pandémia nezastaví. Nedá sa posunúť, ani odložiť na lepšie časy. Rutina denného režimu v uzavretom priestore dáva Čítať ďalej …