Zostať sami sebou

Je veľkou cťou byť učiteľomJe veľkým darom mať dobrého učiteľa.  Je prejavom múdrosti ctiť si učiteľov. 

Kto si to dnes uvedomuje?

Odpoveďou je stav školstva, spoločnosti, úroveň politiky, odmeňovanie učiteľov. Pomenovanie “učiteľ” naberá dehonestujúci charakter. Až taký, že novopredstavené vzdelávacie vízie zaň hľadajú náhradu. Sprievodca, kouč, facilitátor, … Iste, to všetko učiteľ je. Ale kým sprievodcom, koučom, či facilitátorom môže byť ktokoľvek v odbore vyškolený, učiteľ je povolaný svojím poslaním. Mal by byť.

Veľa dobrých učiteľov je vyhorených, frustrovaných z podmienok v akých žijú a pracujú. Cítia sa ako osamelí bežci na dlhé trate. Ale nájdu sa i nadšenci, ktorí majú dosť síl na to, aby sa nevzdávali a posúvajú vzdelávanie tam, kam patrí. Na jednu z prvých priečok nášho hodnotového systému. 

V učiteľskom povolaní považujeme za zvlášť dôležité zostať sami sebou. Nebáť sa prezentovať svoje názory. Učiť podľa svojich predstáv. Vieme, že  metódy a  formy nášho vzdelávacieho systému sú prakticky nepoužiteľné pre súčasnosť. Deti škola nebaví. Ale môže.

Vzdelávajme radi, vzdelávajme podľa seba. Tak, ako to cítime, čomu veríme. Vzdelávanie nie sú byrokratické úkony. Pracujeme s mysľami detí. Vedome, či nevedome ovplyvňujeme ich duševné i fyzické zdravie. Buďme tu pre ne. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

CAPTCHA *

Najpopulárnejšie články za posledný mesiac:
Najnovšie články:
  • Dobré vzťahy sú viac, ako dobré vysvedčenie

    Horúci záver školského roka je tak, ako jeho celý priebeh, vyčerpávajúci. Zásadné je, aby sa deti v škole cítili spokojne a bezpečne. Unavení učitelia tiež. Láskavý prístup s pevnými pravidlami dá deťom pocit istoty a dospelých ochráni pred vlastným hnevom. Čítať ďalej …

  • Čas detstva a rodičovstva

    Koľko času má detstvo? Presne toľko, koľko času majú dospelí na to, aby im stihli pripraviť plný batôžtek detstva, z ktorého budú môcť čerpať v dospelosti. Nesmie byť deťom ťažký, ale určitú váhu by mať mal, aby vedeli, že ho Čítať ďalej …

  • Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník

    Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník. S láskou pestuje svoje dietky rastlinky, stará sa o ne, záleží mu na každej jednej. Vytvára im špecifické podmienky podľa jednotlivých potrieb a nárokov. Chystá im pôdu s dostatkom živín, aby z nej mohli Čítať ďalej …

  • Láska, dôvera a rešpekt

    Inklúzia je proces, nie stav. Vyskytuje sa v prostrediach s dobre nastavenými vzťahmi. Tie si tvoríme sami. Od nás sa ich naučia tvoriť naše deti. Hovorí sa tomu zrkadlenie. Skutočná zmena školy tkvie vo vzťahoch, nie v učebných osnovách. Bezpečné Čítať ďalej …

  • Vzdelávacie štandardy zo slovenčiny a matematiky pre prvý stupeň ZŠ

    Zaujíma vás, čo by vaše dieťa malo vedieť zo slovenčiny a matematiky v prvom, druhom, treťom a štvrtom ročníku základnej školy? Viete, čo sú vzdelávacie štandardy a prečo sú v platnosti doterajšie aj upravené? Aby mohli žiaci pokračovať vo vzdelávaní Čítať ďalej …