Malý princ a princezná v škôlke

Že dobre vidíme iba srdcom je toľkokrát vyrieknuté, až sa nám význam citátu stráca. Súhlasíme s ním, ale v praxi naň častokrát zabúdame. Vidíme zlé, neposlušné, vyrušujúce, problémové dieťa. Napomíname, vyhrážame sa, sťažujeme. Pritom stačí tak málo. Vymeniť okuliare.
Zrazu máme pred sebou bezradné stvorenie, plné obáv z odmietnutia, dožadujúce sa lásky, pozornosti a uznania vo svojej jedinečnosti. Jeho prejavy zlosti a odmietania nie sú namierené voči nám. Sú reakciou na neprijatie okolia. Najčastejšou príčinou je inakosť. Odmietame prijať čokoľvek, čo nezapadá do našej šablóny. Či už farbou, vôňou, mierami, intelektom, vzhľadom alebo vierou. Prečo? Máme patent na ľudí? Alebo len nedostatok úcty, lásky a rešpektu? Zachádzal tak niekto s nami a teraz to chceme svetu vrátiť? Nemôžeme rozdávať lásku, lebo sami sa necítime milovaní? V poriadku. Nie sme dokonalí.
Ale sme učitelia. Profesionáli. Láska a empatia sú naše pracovné nástroje. Používajme ich. Denne a bez rozdielu. Dokážeme nimi i kameň premeniť na číre zlato. Je v každom. Treba ho len objaviť. 

 

 

 

 

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

CAPTCHA *

Najpopulárnejšie články za posledný mesiac:
Najnovšie články:
  • Dobré vzťahy sú viac, ako dobré vysvedčenie

    Horúci záver školského roka je tak, ako jeho celý priebeh, vyčerpávajúci. Zásadné je, aby sa deti v škole cítili spokojne a bezpečne. Unavení učitelia tiež. Láskavý prístup s pevnými pravidlami dá deťom pocit istoty a dospelých ochráni pred vlastným hnevom. Čítať ďalej …

  • Čas detstva a rodičovstva

    Koľko času má detstvo? Presne toľko, koľko času majú dospelí na to, aby im stihli pripraviť plný batôžtek detstva, z ktorého budú môcť čerpať v dospelosti. Nesmie byť deťom ťažký, ale určitú váhu by mať mal, aby vedeli, že ho Čítať ďalej …

  • Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník

    Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník. S láskou pestuje svoje dietky rastlinky, stará sa o ne, záleží mu na každej jednej. Vytvára im špecifické podmienky podľa jednotlivých potrieb a nárokov. Chystá im pôdu s dostatkom živín, aby z nej mohli Čítať ďalej …

  • Láska, dôvera a rešpekt

    Inklúzia je proces, nie stav. Vyskytuje sa v prostrediach s dobre nastavenými vzťahmi. Tie si tvoríme sami. Od nás sa ich naučia tvoriť naše deti. Hovorí sa tomu zrkadlenie. Skutočná zmena školy tkvie vo vzťahoch, nie v učebných osnovách. Bezpečné Čítať ďalej …

  • Vzdelávacie štandardy zo slovenčiny a matematiky pre prvý stupeň ZŠ

    Zaujíma vás, čo by vaše dieťa malo vedieť zo slovenčiny a matematiky v prvom, druhom, treťom a štvrtom ročníku základnej školy? Viete, čo sú vzdelávacie štandardy a prečo sú v platnosti doterajšie aj upravené? Aby mohli žiaci pokračovať vo vzdelávaní Čítať ďalej …