Téma nielen na dnešný deň

Škola by malo byť miesto, kde nežijú školské predmety, ale ľudia. Žiaci a učitelia. Majú schopnosť komunikácie a tak by sa mali spolu rozprávať. Napríklad aj o tom, čo zažili. Či sa už stretli s neprajnosťou, so strachom, či stojí za to hovoriť pravdu, alebo je lepšie skrývať sa za menšie, či väčšie lži. Alebo o tom, čo čítali, počuli, videli. Čo nové sa dozvedeli, aké informácie sa k nim dostali a ako s nimi naložili.

V  škole chýba  diskusia. Keď potom príde k tragédií, ktorá rezonuje v celej spoločnosti, zrazu nevieme, ako sa k nej v škole vyjadriť. Učiteľ tápe v pochybnostiach, či vôbec niečo povedať má a žiak sa bojí opýtať. Učíme sa vzormi. Učitelia by nimi mali byť. Mali by vedieť  jasne vyjadriť svoj postoj k hodnotám, na ktorých záleží a nájsť v tom  podporu u kolegov i vedenia školy. Je k tomu potrebná  odvaha a zodpovednosť, ale tú predsa učitelia majú. Ako inak by mohli denne vstupovať do svojich tried.

Diskutujme v škole o veciach, ktoré sa dejú okolo nás. Sme ich súčasťou.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

CAPTCHA *

Najpopulárnejšie články za posledný mesiac:
Najnovšie články:
  • Čas detstva a rodičovstva

    Koľko času má detstvo? Presne toľko, koľko času majú dospelí na to, aby im stihli pripraviť plný batôžtek detstva, z ktorého budú môcť čerpať v dospelosti. Nesmie byť deťom ťažký, ale určitú váhu by mať mal, aby vedeli, že ho Čítať ďalej …

  • Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník

    Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník. S láskou pestuje svoje dietky rastlinky, stará sa o ne, záleží mu na každej jednej. Vytvára im špecifické podmienky podľa jednotlivých potrieb a nárokov. Chystá im pôdu s dostatkom živín, aby z nej mohli Čítať ďalej …

  • Láska, dôvera a rešpekt

    Inklúzia je proces, nie stav. Vyskytuje sa v prostrediach s dobre nastavenými vzťahmi. Tie si tvoríme sami. Od nás sa ich naučia tvoriť naše deti. Hovorí sa tomu zrkadlenie. Skutočná zmena školy tkvie vo vzťahoch, nie v učebných osnovách. Bezpečné Čítať ďalej …

  • Vzdelávacie štandardy zo slovenčiny a matematiky pre prvý stupeň ZŠ

    Zaujíma vás, čo by vaše dieťa malo vedieť zo slovenčiny a matematiky v prvom, druhom, treťom a štvrtom ročníku základnej školy? Viete, čo sú vzdelávacie štandardy a prečo sú v platnosti doterajšie aj upravené? Aby mohli žiaci pokračovať vo vzdelávaní Čítať ďalej …

  • Patrí písané písmo do prvej triedy?

    Prečo prvákov neteší písanie Len málo prvákov sa učí písať s radosťou. Na začiatku majú veľké očakávania, sú zvedaví, no s narastajúcim počtom písmen ich písanie prestane baviť. Mnohé šesťročné deti na zvládnutie učenia sa písať písaným písmom ešte psychicky Čítať ďalej …