Učiteľ, nemusíš byť Montessori, len rob, čo ťa baví

Príbeh druhý.

Z otvoreného okna počuť  hlasné tóny klavíra. Malé chlapča na ňom cvičí etudy. Z vonka k nemu doliehajú zvuky z ulice. Tak rád by vybehol von. Nemôže. Musí cvičiť. Nebaví ho to. Trápi sa. Musí. Má sa stať niekým dôležitým.

Prešli roky. Z chlapca sa stal dôležitý muž. Učiteľ. Učí hru na klavír. Prísne a dôsledne. Stojí nad malým chlapčaťom, ktorý tápe v prstoklade. Učiteľ sa mračí. Chlapča sa snaží, páči sa mu hra na klavíri, potrebuje len trochu povzbudiť. Nedarí sa. Od nespokojného učiteľa odchádza nespokojné dieťa.

Stretnutie po rokoch oboch prekvapilo. Z učiteľa sa stal starý muž s nenaplnenými ambíciami virtuóza. Z chlapca technik, ktorý si vo voľných chvíľach sadá ku klavíru a svojim talentom teší priateľov.  Možno z neho mohol byť virtuóz. Keby mu jeho učiteľ dokázal dať to, čo on sám v detstve nedostal.

Pochopenie a empatiu.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

CAPTCHA *

Najpopulárnejšie články za posledný mesiac:
Najnovšie články:
  • Dobré vzťahy sú viac, ako dobré vysvedčenie

    Horúci záver školského roka je tak, ako jeho celý priebeh, vyčerpávajúci. Zásadné je, aby sa deti v škole cítili spokojne a bezpečne. Unavení učitelia tiež. Láskavý prístup s pevnými pravidlami dá deťom pocit istoty a dospelých ochráni pred vlastným hnevom. Čítať ďalej …

  • Čas detstva a rodičovstva

    Koľko času má detstvo? Presne toľko, koľko času majú dospelí na to, aby im stihli pripraviť plný batôžtek detstva, z ktorého budú môcť čerpať v dospelosti. Nesmie byť deťom ťažký, ale určitú váhu by mať mal, aby vedeli, že ho Čítať ďalej …

  • Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník

    Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník. S láskou pestuje svoje dietky rastlinky, stará sa o ne, záleží mu na každej jednej. Vytvára im špecifické podmienky podľa jednotlivých potrieb a nárokov. Chystá im pôdu s dostatkom živín, aby z nej mohli Čítať ďalej …

  • Láska, dôvera a rešpekt

    Inklúzia je proces, nie stav. Vyskytuje sa v prostrediach s dobre nastavenými vzťahmi. Tie si tvoríme sami. Od nás sa ich naučia tvoriť naše deti. Hovorí sa tomu zrkadlenie. Skutočná zmena školy tkvie vo vzťahoch, nie v učebných osnovách. Bezpečné Čítať ďalej …

  • Vzdelávacie štandardy zo slovenčiny a matematiky pre prvý stupeň ZŠ

    Zaujíma vás, čo by vaše dieťa malo vedieť zo slovenčiny a matematiky v prvom, druhom, treťom a štvrtom ročníku základnej školy? Viete, čo sú vzdelávacie štandardy a prečo sú v platnosti doterajšie aj upravené? Aby mohli žiaci pokračovať vo vzdelávaní Čítať ďalej …