Učiteľ, nemusíš byť Montessori, len rob, čo ťa baví

Príbeh prvý.

Kedysi dávno žilo jedno dievčatko. Bývalo vo veľkom dome plnom kníh. Boli všade, kam sa pozrelo. V izbe na parapetnej doske, v kuchyni na kredenci, v chodbe na botníku, na povale v starej truhlici aj pod schodami v pivnici. Dievčatko tie knihy milovalo. Listovalo v nich, čítalo. Keď sa zahĺbilo do čítania, svet okolo preň prestal existovať. Myseľ dievčatka sa ocitla tam, kde mala byť. V deji príbehu, ktorý ju zaujal a unášal so sebou. Prežívala príbehy knižných hrdinov.  S niektorými plakala, s niektorými sa smiala, niektorých obdivovala, iným protirečila. Každý jej niečo do života dal. Veľa sa dozvedela o miestach, kde nikdy nebola, o ľuďoch, ktorých nikdy nestretla.

Prešiel čas. Dievčatko dospelo, zostarlo. Dom plný kníh takmer zmizol z jej spomienok. Láska ku knihám, k písanému slovu jej zostala.  Podelila sa o ňu plným priehrštím. Dávno ju spojila s láskou k deťom. Tie, ktoré ju poznali a kúsok života sprevádzali mali šťastie. Naučili sa nielen čítať, ale i robiť v živote to, čo ich baví, napĺňa. Tak, ako to videli u svojej učiteľky.

Slobodne, s  rešpektom a porozumením.

 

 

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

CAPTCHA *

Najpopulárnejšie články za posledný mesiac:
Najnovšie články:
  • Dobré vzťahy sú viac, ako dobré vysvedčenie

    Horúci záver školského roka je tak, ako jeho celý priebeh, vyčerpávajúci. Zásadné je, aby sa deti v škole cítili spokojne a bezpečne. Unavení učitelia tiež. Láskavý prístup s pevnými pravidlami dá deťom pocit istoty a dospelých ochráni pred vlastným hnevom. Čítať ďalej …

  • Čas detstva a rodičovstva

    Koľko času má detstvo? Presne toľko, koľko času majú dospelí na to, aby im stihli pripraviť plný batôžtek detstva, z ktorého budú môcť čerpať v dospelosti. Nesmie byť deťom ťažký, ale určitú váhu by mať mal, aby vedeli, že ho Čítať ďalej …

  • Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník

    Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník. S láskou pestuje svoje dietky rastlinky, stará sa o ne, záleží mu na každej jednej. Vytvára im špecifické podmienky podľa jednotlivých potrieb a nárokov. Chystá im pôdu s dostatkom živín, aby z nej mohli Čítať ďalej …

  • Láska, dôvera a rešpekt

    Inklúzia je proces, nie stav. Vyskytuje sa v prostrediach s dobre nastavenými vzťahmi. Tie si tvoríme sami. Od nás sa ich naučia tvoriť naše deti. Hovorí sa tomu zrkadlenie. Skutočná zmena školy tkvie vo vzťahoch, nie v učebných osnovách. Bezpečné Čítať ďalej …

  • Vzdelávacie štandardy zo slovenčiny a matematiky pre prvý stupeň ZŠ

    Zaujíma vás, čo by vaše dieťa malo vedieť zo slovenčiny a matematiky v prvom, druhom, treťom a štvrtom ročníku základnej školy? Viete, čo sú vzdelávacie štandardy a prečo sú v platnosti doterajšie aj upravené? Aby mohli žiaci pokračovať vo vzdelávaní Čítať ďalej …