O čom a pre koho je knižka A ako AMÁLKA R ako ROZPRÁVKA

 A ako AMÁLKA R ako ROZPRÁVKA  je knižka o rodine, detskej zvedavosti a písmenách.

Inovatívnym spojením detskej ilustrovanej knižky a šlabikára vznikol nový koncept učenia čítania. Písmená sa stávajú súčasťou bežného života dievčatka Amálky a jej rodiny. Obsah tvoria príbehy obyčajných dní, ale každý je niečim zaujímavý. V každom sa dá niečo objaviť, naučiť sa, zasmiať. Práve v tom je čaro i posolstvo tejto detskej knižky. Vnímať svet okolo seba otvorenými očami, tešiť sa zo života, mať otvorenú myseľ, učiť sa a tvoriť.

Šlabikárová knižka je interaktívnou vzdelávacou knižkou v najlepšom zmysle slova. Patrí do rúk deťom i dospelým na spoločné čítanie. Rozvíja emocionálnu inteligenciu, komunikačné zručnosti, fantáziu, tvorivosť a kritické myslenie.

Ako vyzerá šlabikárová knižka?

Knižka sa skladá z dvoch, vzájomne sa prelínajúcich častí. Čítankovej a šlabikárovej. Obe sú vysvetlené v úvode knihy. Čítankovú časť tvorí 37 motivačných dvojstrán, každá obsahuje krátky text s novým písmenom a k nemu celostranovú ilustráciu. Šlabikárovú časť tvorí 13 precvičovacích dvojstrán na čítanie slabík, slov, obrázkov a viet.

Texty, písané detsky zrozumiteľným spôsobom a ilustrácie s prepracovanými detailami tvoria spolu zmysluplný, pútavý a vtipný celok rozširujúci slovnú zásobu a poznatky z rôznych oblastí života. Je na učiteľovi i  rodičovi ako využije potenciál, ktorý knižka ponúka.

Komu je šlabikárová knižka určená?

Šlabikárová je určená všetkým zvedavým deťom, ktoré čítať ešte nevedia, ktoré sa čítať naučiť už chcú, aj pre tie, ktoré ju už samé prečítajú, ale najmä:

  • Rodičom, na spoločné čítanie a učenie sa s deťmi
  • Prvákom, druhákom ako doplnková čítanka
  • Deťom s narušenou schopnosťou komunikácie a špecifickými poruchami čítania
  • Učiteľom v predprimárnom a primárnom vzdelávaní ako tvorivá a inšpiratívna metodická príručka.

.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

CAPTCHA *

Najpopulárnejšie články za posledný mesiac:
Najnovšie články:
  • Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník

    Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník. S láskou pestuje svoje dietky rastlinky, stará sa o ne, záleží mu na každej jednej. Vytvára im špecifické podmienky podľa jednotlivých potrieb a nárokov. Chystá im pôdu s dostatkom živín, aby z nej mohli Čítať ďalej …

  • Láska, dôvera a rešpekt

    Inklúzia je proces, nie stav. Vyskytuje sa v prostrediach s dobre nastavenými vzťahmi. Tie si tvoríme sami. Od nás sa ich naučia tvoriť naše deti. Hovorí sa tomu zrkadlenie. Skutočná zmena školy tkvie vo vzťahoch, nie v učebných osnovách. Bezpečné Čítať ďalej …

  • Vzdelávacie štandardy zo slovenčiny a matematiky pre prvý stupeň ZŠ

    Zaujíma vás, čo by vaše dieťa malo vedieť zo slovenčiny a matematiky v prvom, druhom, treťom a štvrtom ročníku základnej školy? Viete, čo sú vzdelávacie štandardy a prečo sú v platnosti doterajšie aj upravené? Aby mohli žiaci pokračovať vo vzdelávaní Čítať ďalej …

  • Patrí písané písmo do prvej triedy?

    Prečo prvákov neteší písanie Len málo prvákov sa učí písať s radosťou. Na začiatku majú veľké očakávania, sú zvedaví, no s narastajúcim počtom písmen ich písanie prestane baviť. Mnohé šesťročné deti na zvládnutie učenia sa písať písaným písmom ešte psychicky Čítať ďalej …

  • Užívajte si svoje rodičovstvo, nie školský polrok

    Ak chcete nechať deťom užívať si detstvo, urobíte to najlepšie tak, že si s nimi užijete rodičovstvo. Rodičovská výchova nemá výnimky. Čas ani pandémia nezastaví. Nedá sa posunúť, ani odložiť na lepšie časy. Rutina denného režimu v uzavretom priestore dáva Čítať ďalej …