Naša inkluzívna trieda

Žiakov 3.C nik nechcel. Vraj sú takí neschopní, že sa ich nedá ani známkovať. Dali ich mne. Novej učiteľke na škole. Bola to láska na prvý pohľad. Prežili sme spolu úžasný rok. Plný dôvery, radosti a tvorivosti. Veľa sme sa naučili. O sebe i o svete okolo nás.

Vymyslela som pre nich spôsob hodnotenia, ktorý ich povzbudzoval v túžbe vedieť viac, vyliezť na svoj vrchol, prekonať svoje hranice.  Prenechala som im zodpovednosť za svoje vzdelávanie. Bez porovnávania s inými, bez súťaživosti, kto je lepší. Naučila som ich spolupracovať, pomáhať si, byť k sebe empatickí, priateľskí, starostliví a úctiví. Vytvorila som v triede podmienky na sebarealizáciu  každého dieťaťa podľa svojich vlastných, individuálnych schopností a možností. Každé malo dostatok  priestoru na vyjadrenie svojich potrieb. Dávala som im okamžitú spätnú väzbu, adresnú pomoc a podporu.

Vlastne, ani neviem, kto komu dával viac. Oni mne, či ja im. Poskytli mi toľko príležitostí  pre môj osobný i profesionálny rozvoj, toľko výziev, s ktorými som sa musela popasovať … Som im za to vďačná. Doteraz čerpám tvorivú energiu zo zážitkov s nimi a odovzdávam ju ďalej. Dnes sa mi náhodou dostal do rúk náš triedny časopis. Je zo školského roku 1997/1998. Vyčaril mi hrejivú spomienku. Rada sa o ňu s vami podelím.

A vám, moji milí žiaci, zo ❤  všetkým ďakujem.

Návšteva
U nás  doma v triede sa cítime veľmi láskavo a slnečne. Dnes mal Lacko v škole psíka. Volá sa Tom.Všetky deti sa tešili. Aj pani učiteľka, lebo my sme ako jedna rodina a ona naša mama. Tomovi sme ukázali celú triedu. Páčil sa mu koberec na zemi, polička s hračkami, aj stôl s kvetmi vo váze, kreslo. Nazrel i do vrecúšok, ktoré sme si ušili na skriňu. Čudoval sa vtáčikom, čo visia zo stropu. Obzeral si zrkadlo, šaša s vreckami, šarkana na stene. Potom sme začali písať. Tom ticho počúval a pozoroval Lacka, ako si vyfarbuje štvorčeky na svojom panáčikovi za splnenú úlohu.To je naša odmena. My nemáme žiacku knižku. Učili sme sa aj s legom, spievali sme a hrali sme sa na obchod. Aj na skriňu sme maľovali. Ja som namaľovala vtáčiky.
A do denníčka na stenu sme zapísali, že aj dnes bolo v škole 🙂.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

CAPTCHA *

Najpopulárnejšie články za posledný mesiac:
  • Školstvo bez kultúry neprežije Keď som písala šlabikárovú knižku, predstavovala som si, ako z nej bude deťom čítať umelkyňa, či umelec. Rozohrá emócie, vdýchne písmenám život, vtiahne nás do deja a vzbudí túžbu počúvať ďalej … Bez umenia a kultúry školstvo neprežije. Podržať umenie aj v ...Čítať ďalej...
  • 24 rokov rodičovstva v 4 okamihoch Keď mal štyri roky: Mami, poď sa so mnou hrať. Nemôžem, musím upratať. Nemusíš, chceš. Máš pravdu. Chcela som upratovať. Ale viac sa chcem s tebou hrať. Poupratujeme potom spolu. Keď mal šesť rokov: Mami, na čo sú mi známky? Nepotrebujem ich. Máš pravdu. Nepotrebuješ. Ani ja. Keď ...Čítať ďalej...
  • Milí rodičia, z celého srdca vám prajem, aby sa tento školský rok, stal pre vás v tom najlepšom zmysle nezabudnuteľný. Napriek neistote s akou začína. Obavy a neistota sú na mieste, nemali by však zatieniť radostné očakávania a vzrušujúce napätie z nového ...Čítať ďalej...
  • Šlabikárová knižka – čítanie priateľské deťom Vo vzdelávaní majú príbehy a rozprávky svoje pevné miesto. Oprávnene. Obohacujú detskú myseľ, cibria fantáziu, predstavivosť a tvorivosť.  Šlabikárová knižka je detskou rozprávkovo-náučnou knižkou. Učenie čítania spája s hodnotami, na ktorých v živote záleží. Prečo je šlabikárová knižka A ako AMÁLKA ...Čítať ďalej...
  • Domáce vzdelávanie – Zákon 245/2008 Z.z. Zákon o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov Pri rozhodovaní o základnom vzdelávaní svojho dieťaťa je dobré mať informácie aj o inom, ako o tradičnom plnení školskej dochádzky. Pre uľahčenie vyhľadania legislatívy uverejňujeme štyri paragrafy zo školského  zákona, týkajúce sa osobitného plnenia školskej dochádzky v plnom znení.  Patrí ...Čítať ďalej...
Najnovšie články:
  • Domáce vzdelávanie – postup v praxi

    V tomto článku sa môžete dočítať informácie o individuálnom, takzvanom domácom vzdelávaní detí prvého stupňa základnej školy, ktoré zabezpečujú rodičia podľa  § 23 písmeno b) a  následne § 24 odsek 2 písmeno b)  školského zákona. Domáce vzdelávanie je v časoch Čítať ďalej …

  • Školstvo bez kultúry neprežije

    Keď som písala šlabikárovú knižku, predstavovala som si, ako z nej bude deťom čítať umelkyňa, či umelec. Rozohrá emócie, vdýchne písmenám život, vtiahne nás do deja a vzbudí túžbu počúvať ďalej … Bez umenia a kultúry školstvo neprežije. Podržať umenie Čítať ďalej …

  • 24 rokov rodičovstva v 4 okamihoch

    Keď mal štyri roky: Mami, poď sa so mnou hrať. Nemôžem, musím upratať. Nemusíš, chceš. Máš pravdu. Chcela som upratovať. Ale viac sa chcem s tebou hrať. Poupratujeme potom spolu. Keď mal šesť rokov: Mami, na čo sú mi známky? Čítať ďalej …

  • Milí rodičia,

    z celého srdca vám prajem, aby sa tento školský rok, stal pre vás v tom najlepšom zmysle nezabudnuteľný. Napriek neistote s akou začína. Obavy a neistota sú na mieste, nemali by však zatieniť radostné očakávania a vzrušujúce napätie z nového Čítať ďalej …

  • Učitelia na javisku života

    Ešte pár dní a zdvihne sa opona ďalšieho školského roka. Na jeho javisku sa budú odohrávať tisícky skutočných príbehov. Každý deň bude premiéra. Netrúfame si dnes povedať, čím nás prekvapí. To, čo vieme je, že dej musí stále napredovať a Čítať ďalej …