Naša inkluzívna trieda

Žiakov 3.C nik nechcel. Vraj sú takí neschopní, že sa ich nedá ani známkovať. Dali ich mne. Novej učiteľke na škole. Bola to láska na prvý pohľad. Prežili sme spolu úžasný rok. Plný dôvery, radosti a tvorivosti. Veľa sme sa naučili. O sebe i o svete okolo nás.

Vymyslela som pre nich spôsob hodnotenia, ktorý ich povzbudzoval v túžbe vedieť viac, vyliezť na svoj vrchol, prekonať svoje hranice.  Prenechala som im zodpovednosť za svoje vzdelávanie. Bez porovnávania s inými, bez súťaživosti, kto je lepší. Naučila som ich spolupracovať, pomáhať si, byť k sebe empatickí, priateľskí, starostliví a úctiví. Vytvorila som v triede podmienky na sebarealizáciu  každého dieťaťa podľa svojich vlastných, individuálnych schopností a možností. Každé malo dostatok  priestoru na vyjadrenie svojich potrieb. Dávala som im okamžitú spätnú väzbu, adresnú pomoc a podporu.

Vlastne, ani neviem, kto komu dával viac. Oni mne, či ja im. Poskytli mi toľko príležitostí  pre môj osobný i profesionálny rozvoj, toľko výziev, s ktorými som sa musela popasovať … Som im za to vďačná. Doteraz čerpám tvorivú energiu zo zážitkov s nimi a odovzdávam ju ďalej. Dnes sa mi náhodou dostal do rúk náš triedny časopis. Je zo školského roku 1997/1998. Vyčaril mi hrejivú spomienku. Rada sa o ňu s vami podelím.

A vám, moji milí žiaci, zo ❤  všetkým ďakujem.

Návšteva
U nás  doma v triede sa cítime veľmi láskavo a slnečne. Dnes mal Lacko v škole psíka. Volá sa Tom.Všetky deti sa tešili. Aj pani učiteľka, lebo my sme ako jedna rodina a ona naša mama. Tomovi sme ukázali celú triedu. Páčil sa mu koberec na zemi, polička s hračkami, aj stôl s kvetmi vo váze, kreslo. Nazrel i do vrecúšok, ktoré sme si ušili na skriňu. Čudoval sa vtáčikom, čo visia zo stropu. Obzeral si zrkadlo, šaša s vreckami, šarkana na stene. Potom sme začali písať. Tom ticho počúval a pozoroval Lacka, ako si vyfarbuje štvorčeky na svojom panáčikovi za splnenú úlohu.To je naša odmena. My nemáme žiacku knižku. Učili sme sa aj s legom, spievali sme a hrali sme sa na obchod. Aj na skriňu sme maľovali. Ja som namaľovala vtáčiky.
A do denníčka na stenu sme zapísali, že aj dnes bolo v škole 🙂.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

CAPTCHA *

Najpopulárnejšie články za posledný mesiac:
Najnovšie články:
  • Čas detstva a rodičovstva

    Koľko času má detstvo? Presne toľko, koľko času majú dospelí na to, aby im stihli pripraviť plný batôžtek detstva, z ktorého budú môcť čerpať v dospelosti. Nesmie byť deťom ťažký, ale určitú váhu by mať mal, aby vedeli, že ho Čítať ďalej …

  • Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník

    Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník. S láskou pestuje svoje dietky rastlinky, stará sa o ne, záleží mu na každej jednej. Vytvára im špecifické podmienky podľa jednotlivých potrieb a nárokov. Chystá im pôdu s dostatkom živín, aby z nej mohli Čítať ďalej …

  • Láska, dôvera a rešpekt

    Inklúzia je proces, nie stav. Vyskytuje sa v prostrediach s dobre nastavenými vzťahmi. Tie si tvoríme sami. Od nás sa ich naučia tvoriť naše deti. Hovorí sa tomu zrkadlenie. Skutočná zmena školy tkvie vo vzťahoch, nie v učebných osnovách. Bezpečné Čítať ďalej …

  • Vzdelávacie štandardy zo slovenčiny a matematiky pre prvý stupeň ZŠ

    Zaujíma vás, čo by vaše dieťa malo vedieť zo slovenčiny a matematiky v prvom, druhom, treťom a štvrtom ročníku základnej školy? Viete, čo sú vzdelávacie štandardy a prečo sú v platnosti doterajšie aj upravené? Aby mohli žiaci pokračovať vo vzdelávaní Čítať ďalej …

  • Patrí písané písmo do prvej triedy?

    Prečo prvákov neteší písanie Len málo prvákov sa učí písať s radosťou. Na začiatku majú veľké očakávania, sú zvedaví, no s narastajúcim počtom písmen ich písanie prestane baviť. Mnohé šesťročné deti na zvládnutie učenia sa písať písaným písmom ešte psychicky Čítať ďalej …