Tešiť sa do školy by malo byť bežné

Tešiť sa do školy by malo byť pre deti prirodzené. Rovnako, ako ich túžba po poznávaní a objavovaní. Ak to tak nie je, chyba je v dospelých. Nie v deťoch.

Umožnime im tráviť školské roky spokojne a šťastne. Na každom dieťati záleží. Postupne smerujeme k systémovej reforme školstva. Oveľa zložitejšia je vnútorná premena ľudí, ktorí sa na výchove a vzdelávaní podieľajú. Bez nej sa deti do školy tešiť nebudú. Je rovnako dôležitá, či vzdelávame deti z domu, či v škole. Určujúce sú medziľudské vzťahy. Nedajú sa nariadiť ani zaplatiť. Mnohí sa o tom presvedčili počas obdobia krízy.

Všeobecný návod na školu, do ktorej sa deti tešia je jednoduchý. Všetci sa v nej majú cítiť dobre. Môžu sa tvorivo realizovať, mať radosť z práce, cítiť podporu a spolupatričnosť. Pocit uspokojivého naplnenia potrebujú deti i dospelí. Tvorí jeden z troch pilierov šťastných ľudí. Ostatné dva sú rodina s dobrými vzťahmi a čas na svoje záľuby, oddych, relax.

Doprajme deťom byť šťastnými ľuďmi. Aj keď sa akokoľvek budeme snažiť odovzdať im čo najviac vedomostí a poznatkov, nevieme, čo sa im raz v živote zíde, kde naučené znalosti uplatnia. Preto popri vedomostiach odovzdávajme aj životné zručnosti. Tie si môžu deti skutočne osvojiť iba vtedy, ak sa do školy tešia. Vytvorme im na to podmienky. Každý vo svojej roli, na svojej pozícii a predsa spoločne. Rodičia i učitelia. Nedopusťme už, aby sa deti v škole báli chyby, písomky, skúšania, známok, diktátu, … Nerobme zo školy strašiaka a z učiteľov strašidlá.

Do škôl patrí spolupráca, priateľstvo, smiech, dôvera a úcta. Kto by sa netešil?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

CAPTCHA *

Najpopulárnejšie články za posledný mesiac:
Najnovšie články:
  • Dobré vzťahy sú viac, ako dobré vysvedčenie

    Horúci záver školského roka je tak, ako jeho celý priebeh, vyčerpávajúci. Zásadné je, aby sa deti v škole cítili spokojne a bezpečne. Unavení učitelia tiež. Láskavý prístup s pevnými pravidlami dá deťom pocit istoty a dospelých ochráni pred vlastným hnevom. Čítať ďalej …

  • Čas detstva a rodičovstva

    Koľko času má detstvo? Presne toľko, koľko času majú dospelí na to, aby im stihli pripraviť plný batôžtek detstva, z ktorého budú môcť čerpať v dospelosti. Nesmie byť deťom ťažký, ale určitú váhu by mať mal, aby vedeli, že ho Čítať ďalej …

  • Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník

    Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník. S láskou pestuje svoje dietky rastlinky, stará sa o ne, záleží mu na každej jednej. Vytvára im špecifické podmienky podľa jednotlivých potrieb a nárokov. Chystá im pôdu s dostatkom živín, aby z nej mohli Čítať ďalej …

  • Láska, dôvera a rešpekt

    Inklúzia je proces, nie stav. Vyskytuje sa v prostrediach s dobre nastavenými vzťahmi. Tie si tvoríme sami. Od nás sa ich naučia tvoriť naše deti. Hovorí sa tomu zrkadlenie. Skutočná zmena školy tkvie vo vzťahoch, nie v učebných osnovách. Bezpečné Čítať ďalej …

  • Vzdelávacie štandardy zo slovenčiny a matematiky pre prvý stupeň ZŠ

    Zaujíma vás, čo by vaše dieťa malo vedieť zo slovenčiny a matematiky v prvom, druhom, treťom a štvrtom ročníku základnej školy? Viete, čo sú vzdelávacie štandardy a prečo sú v platnosti doterajšie aj upravené? Aby mohli žiaci pokračovať vo vzdelávaní Čítať ďalej …