Tešiť sa do školy by malo byť bežné

Tešiť sa do školy by malo byť pre deti prirodzené. Rovnako, ako ich túžba po poznávaní a objavovaní. Ak to tak nie je, chyba je v dospelých. Nie v deťoch.

Umožnime im tráviť školské roky spokojne a šťastne. Na každom dieťati záleží. Postupne smerujeme k systémovej reforme školstva. Oveľa zložitejšia je vnútorná premena ľudí, ktorí sa na výchove a vzdelávaní podieľajú. Bez nej sa deti do školy tešiť nebudú. Je rovnako dôležitá, či vzdelávame deti z domu, či v škole. Určujúce sú medziľudské vzťahy. Nedajú sa nariadiť ani zaplatiť. Mnohí sa o tom presvedčili počas obdobia krízy.

Všeobecný návod na školu, do ktorej sa deti tešia je jednoduchý. Všetci sa v nej majú cítiť dobre. Môžu sa tvorivo realizovať, mať radosť z práce, cítiť podporu a spolupatričnosť. Pocit uspokojivého naplnenia potrebujú deti i dospelí. Tvorí jeden z troch pilierov šťastných ľudí. Ostatné dva sú rodina s dobrými vzťahmi a čas na svoje záľuby, oddych, relax.

Doprajme deťom byť šťastnými ľuďmi. Aj keď sa akokoľvek budeme snažiť odovzdať im čo najviac vedomostí a poznatkov, nevieme, čo sa im raz v živote zíde, kde naučené znalosti uplatnia. Preto popri vedomostiach odovzdávajme aj životné zručnosti. Tie si môžu deti skutočne osvojiť iba vtedy, ak sa do školy tešia. Vytvorme im na to podmienky. Každý vo svojej roli, na svojej pozícii a predsa spoločne. Rodičia i učitelia. Nedopusťme už, aby sa deti v škole báli chyby, písomky, skúšania, známok, diktátu, … Nerobme zo školy strašiaka a z učiteľov strašidlá.

Do škôl patrí spolupráca, priateľstvo, smiech, dôvera a úcta. Kto by sa netešil?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

CAPTCHA *

Najpopulárnejšie články za posledný mesiac:
Najnovšie články:
  • Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník

    Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník. S láskou pestuje svoje dietky rastlinky, stará sa o ne, záleží mu na každej jednej. Vytvára im špecifické podmienky podľa jednotlivých potrieb a nárokov. Chystá im pôdu s dostatkom živín, aby z nej mohli Čítať ďalej …

  • Láska, dôvera a rešpekt

    Inklúzia je proces, nie stav. Vyskytuje sa v prostrediach s dobre nastavenými vzťahmi. Tie si tvoríme sami. Od nás sa ich naučia tvoriť naše deti. Hovorí sa tomu zrkadlenie. Skutočná zmena školy tkvie vo vzťahoch, nie v učebných osnovách. Bezpečné Čítať ďalej …

  • Vzdelávacie štandardy zo slovenčiny a matematiky pre prvý stupeň ZŠ

    Zaujíma vás, čo by vaše dieťa malo vedieť zo slovenčiny a matematiky v prvom, druhom, treťom a štvrtom ročníku základnej školy? Viete, čo sú vzdelávacie štandardy a prečo sú v platnosti doterajšie aj upravené? Aby mohli žiaci pokračovať vo vzdelávaní Čítať ďalej …

  • Patrí písané písmo do prvej triedy?

    Prečo prvákov neteší písanie Len málo prvákov sa učí písať s radosťou. Na začiatku majú veľké očakávania, sú zvedaví, no s narastajúcim počtom písmen ich písanie prestane baviť. Mnohé šesťročné deti na zvládnutie učenia sa písať písaným písmom ešte psychicky Čítať ďalej …

  • Užívajte si svoje rodičovstvo, nie školský polrok

    Ak chcete nechať deťom užívať si detstvo, urobíte to najlepšie tak, že si s nimi užijete rodičovstvo. Rodičovská výchova nemá výnimky. Čas ani pandémia nezastaví. Nedá sa posunúť, ani odložiť na lepšie časy. Rutina denného režimu v uzavretom priestore dáva Čítať ďalej …