Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník

Dobrý učiteľ je ako dobrý záhradník. S láskou pestuje svoje dietky rastlinky, stará sa o ne, záleží mu na každej jednej. Vytvára im špecifické podmienky podľa jednotlivých potrieb a nárokov. Chystá im pôdu s dostatkom živín, aby z nej mohli čerpať všetko, čo potrebujú pre svoj rast. Venuje im svoju pozornosť, načúva, čo mu hovoria. Či otáčajú hlávku za slnkom, či naopak chcú byť v tieni ukryté. Či sa dobre znášajú so susedom, alebo ich treba presadiť. Nie za trest, ale aby im spolu dobre bolo a jeden druhému v rozvoji pomáhali

Dobrý učiteľ ako dobrý záhradník sa neustále vzdeláva. Ak sa dietku rastlinke nedarí, nenechá ju uvädnúť. Dumá, hľadá, študuje, ako jej pomôcť, aby zažiarila v plnej kráse. Aj tej najmenej vábnej rastlinke poskytuje podporu a čím viac úsilia musí vynaložiť na jej plný rozkvet, tým väčšiu radosť má, keď sa jej to podarí. Nie na seba je pyšný, s hrdosťou rastlinky predvádza.

Pre dobrého záhradníka je záhradka vášeň. Miesto, ktoré ho inšpiruje, nabíja energiou, aj keď niekedy zrobený padá únavou. No keď sa pozbiera ide tam opäť zas a znova, lebo práve táto činnosť mu dáva zmysel, tu vidí ako mu pod rukami všetko rastie, aj čo nestihol, kde – tu čo zanedbal. Tu sa cíti šťastný. Miluje svoje rastlinky a oni milujú jeho. Vie to, stačí sa mu rozhliadnuť dookola.

Dobrému učiteľovi stačí pohľad do detských očí. V nich nájde odpovede i otázky. Je na ňom, čo z nich chce a dokáže vypestovať. Nie všetky deti dostali do vienka priaznivé podmienky, ale všetky majú nárok, aby dostali možnosť rozvíjať sa a rásť, ako najlepšie môžu. Niektoré dietky potrebujú oporu, niektoré sa ťahajú samé. Jedni majú dar výrečnosti, iné dar pohybu. Spolu tvoria tú úžasnú rozmanitosť, ktorú v záhradách tak radi obdivujeme.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

CAPTCHA *